جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل
نوشته شده توسط : Mozhde

جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل

سلام به تیک تم خوش آمدید. در این مقاله به آموزش جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل بهینه سازی وبسایت، اصلی ترین روش برای افزایش ترافیک موتور های جستجوگر است. قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل و بالا رفتن در  نتایج گوگل می تواند سیلی از بازدید کننده را به سوی وبسایتتان سرازیر کند.و بازید سایت شما بالا می رود.

جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل

اما هنگام بهینه سازی وبسایت، مساله ای که باید رعایت کنید، این است که فعالیت هایتان با استاندارد ها و پیشنهاد های گوگل هم راستا باشد تا از جریمه شدن جلوگیری کنید.در صورتی که وبسایت شما توسط گوگل جریمه شود، به احتمال زیاد مطالب تان از صفحه اول نتایج جستجو حذف خواهد شد و یا حتی ایندکس نخواهد شد.

جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل با حذف لینک های بی کیفیت

اگر لینکی که به وب سایت شما داده می شوند و همچنین لینک هایی که شما به وبسایت های دیگر می دهید، بی کیفیت باشند و اسپم به شمار بیایند، قطعا مورد خشم گوگل قرار خواهید گرفت.

به همین دلیل ضروری است که لینک های خود را از طریق گوگل وبمستر بررسی کرده و تمیز کاری کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

همین حالا ببینید:  کپی سریع برگه ها در وردپرس

وارد اکانت گوگل وبمستر خود شوید.
وبسایت خود را انتخاب کنید.
در منوی کناری، گزینه Search Traffic را انتخاب کرده و سپس Links to your site را باز کنید.
حالا در پایین Who links the best، روی دکمه more کلیک کنید.
در آخر گزینه Download latest links را انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا قادر خواهید بود تمامی لینک هایی را که به وبسایت شما داده می شوند مشاهده کنید. این لیست را هر ۲ هفته یک بار دانلود کرده و لینک های اسپم و بی کیفیت را شناسایی کرده و حذف کنید.
طراحی وبسایتتان باید برای موبایل بهینه شده باشد

بزرگ ترین هدف گوگل این است که وبسایت ها را مجبور به بهبود تجربه کاربری کند. از آنجایی که تعداد کاربران موبایل در حال گسترش است و درصد زیادی از ترافیک اینترنت را تشکیل می دهد، باید سایت خود را سازگار کنید. در الگوریتم جدید گوگل، سایت هایی که توانسته باشند ورژن موبایل داشته باشند و یا به اصطلاح Responsive باشند، رتبه بهتری کسب خواهند کرد.

برای این که بتوانید وضعیت وبسایت خود در این زمینه را بسنجید، می توانید از تستی که خود گوگل انجام می دهد، استفاده کنید.

همین حالا ببینید:  لوکال هاست چیست ؟

جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگلجلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل

از دامنه های مرتبط با وبسایت خودتان بک لینک به دست آورید

در دو سه سال گذشته، گوگل تغییرات زیادی به نحوه برخورد خود با بک لینک ها (همان لینک هایی که به وبسایت شما داده می شود) داده است. در الگوریتم جدید، تعداد بک لینک ها تاثیر چندانی در پیج رنک ندارند، بلکه مرتبط بودن و دامنه وبسایتی که به شما لینک می دهد حائز اهمیت هستند. تعداد فالور های شبکه های اجتماعی و همچنین میزان درگیر شدن آن ها با مطالب نیز اهمیت بالایی دارند. وبسایت هایی که بک لینک های زیادی از سایت های غیر مرتبط دارند، توسط گوگل جریمه می شوند. به همین دلیل باید بیشترین توجه را به این مساله داشته باشید.

محتوایی معتبر و قابل اطمینان تولید کنید

اگر می خواهید مورد خشم گوگل قرار نگیرید، از محتوای تکراری و کپی شده دوری کنید. الگوریتم های گوگل به محتوای تکراری بسیار حساس اند.

جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگلجلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل

تولید کردن محتوای اختصاصی و دست اول، بهترین روش برای جذب بازدید کننده از موتور های جستجوگر است. در این صورت، گوگل نیز جریمه تان نخواهد کرد. اما تولید محتوا نیز سختی های خود را دارد. در این مورد، چند نکته اساسی را باید رعایت کنید:

همین حالا ببینید:  افزونه امتیاز دهی به مشتریان در ووکامرس

هر پستی که می نویسید، باید کامل و جامع باشد. یعنی تمام جوانب موضوع مورد بحث را در بر گرفته و کاربر را از جستجوی بیشتر در وبسایت های دیگر بی نیاز کند. پست های تان باید حدالامکان طولانی و عمیق باشند، چون گوگل امتیاز ویژه ای برای مطالب طولانی در نظر می گیرد.

هر چه بیشتر به وبسایت های معتبر و مفید لینک بدهید، بهتر است. چگونه از جریمه شدن وبسایت مان توسط گوگل جلوگیری کنیم؟ در تصویر بالا تحقیقی از serpIQ را مشاهده می کنید که در رابطه با طول محتوا انجام شده است و میانگین تعداد کلمات مقالاتی را نشان می دهد که در رتبه اول تا دهم نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده اند. مشاهده می کنید که نتایج اول تا سوم به مطالب ۲۴۰۰ کلمه ای تعلق دارند و پس از آن، با کاهش تعداد کلمات، رتبه نیز کاهش یافته است.

 

مطالب مرتبط:

بهترین روش‌ها برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

آموزش معرفی سایت به گوگل

تعریف سئو به زبان ساده – بخش اول

تعریف سئو به زبان ساده – بخش دوم

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده مقالات: ارتباط با مشتریبازاریابی شبکه‌های اجتماعی کارآفرینی





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: